L’Àrea d’Educació, com tothom, mira d’anar prestant els serveis des de la distància. D’una banda, donant suport als centres educatius de Primària i Secundària que miren d’assegurar-se que a les llars de tot l’alumnat tinguin mitjans per seguir el curs de manera virtual.

També els serveis educatius de la pròpia Àrea, com l’Escola Bressol Tomanyí, la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC), els Plans de Transició al Treball (PTT), els tallers familiars… Tots aquests serveis están en contacte amb les famílies, i amb els infants i joves de forma telemática.

Les educadores de l’escola bressol, per exemple, es comuniquen amb les famílies usuàries i els faciliten recursos educatius, contes, propostes d’activitats… per mitjà d’audios, imatges i videos. També aprofiten aquestes setmanes per fer tasques internes de programació i reflexió pedagògica.

De la mateixa manera, amb les famílies de La Tarda i altres tallers, els professionals miren de mantenir el contacte en la mesura de les possibilitats, disponibilitat tecnològica i interès dels participants. Els objectius són mantenir els vincles, compartir experiències i recursos i practicar una mica el català.

Els nois de la UEC, d’altra banda, van treballant des de casa a través de les tasques acadèmiques i pràctiques (per exemple, de cuina) dels diferents mòduls que els encomanen els educadors a través del Drive. El reforç tutorial i el seguiment es via telefònica i per WhatsApp; periòdicament, també fan videoconferències de grup.

I l’alumnat del PTT de Jardineria, mentrestant, treballa en projectes setmanals que inclouen tasques diverses. El professorat els ho fa arribar a través de la plataforma Classroom. I la tutoria es fa per telèfon o videoconferència. Ara bé, la part més pràctica queda pendent, és clar; vegeu com estava la parcela de plantes aromàtiques (que tenen als horts comunitaris de Les Arenes) abans del confinament i com està ara: les plantes han crescut i les males herbes també!

Però així com creixen les herbes, també creixen iniciatives com la d’explicar contes o cantar cançons als infants, recursos que s’afegeixen als tants i tants que ofereixen els mestres i les mestres de les escoles del municipi. I és que estar confinat, també és sinònim de descobrir i aprendre.